7 juli 2008

Tre dagar kvar.

Idag har jag läste lite Sterlingpapper - som jag inte riktigt förstår mig på, får man eller får man inte ha vätskor i incheckat bagage? Dumma dumma Sterling - börjat packa lite smått, tvättat lite kläder jag ska ha med mig (fortsätter med vittvätten imorgon), sytt upp bandet på min nya klänning OCH solat lite. Dagen har varit rätt trist. Jag har typ ätit tomater och singoallakex och aprikoskräm och chokladen jag fick av Ruben som har legat på skrivbordet (chokladen, Ruben har inte gjort det, såvitt jag vet) och därför smält så där mysigt i mitten, mmm. (Jag borde lägga dem i kylskåpet, men då kommer de inte vara kvar imorgon) Jag har alltså inte varit sådär jättenyttig. Men jag pallar inte. Det finns inget jättenyttigt OCH gott OCH lättlagat i kylskåpet. Också var jag ute med Celma, och doppade fötterna litegrann i havet. Det var skönt. Celma var lite mindre exalterad.

Förresten är det rätt svårt att skriva OCH titta på Gilmore Girls. Surfthechannel.com är min nya favorithemsida.

Jag måste växla till mig pengar och köpa lite tidningar inför flygresan - för flyg är mycket, mycket läskigt om man inte har något annat att tänka på än hur högt upp man är, och hur långt det är till marken om man skulle störta, och att man är kissenödig och behöver egentligen gå på toaletten och hämta en bok i väskan, men vill inte störa den läskiga danska tanten som sitter längst ut, och att det är kvavt och äckligt och att ögonen blir torra och att det är någon unge som sitter och skriker och att man har ont i öronen. Om jag lyckas komma på flyget - vilket inte är att räkna med när Pontus är inblandad - är det femte gången jag sitter på ett flygplan i hela mitt liv.

Nu vill jag ha te, men jag har redan druckit tre muggar med te idag (vaniljte, "grönt och skönt" och jasminte), men jag mådde jätteilla och ville typ spy efter den tredje muggen, så det är kanske ingen bra idé. Eller så fick jag i mig för mycket svart te på en gång. Och jag dricker nästan aldrig svart te?

Inga kommentarer: