23 juli 2008

Yah!

I efterordet ("we must rip out all the epilogues from the books we have read") till novellsamlingen "Pickmans modell", på sidan 133, hittade jag ett citat av herr Lovecraft: "Mänskligheten - livet - brev - entusiasm - det vardagliga - bah! - jag kräks ut alltihop och vrålar tillsammans med nattens krigsandar! Jag hatar människan, litteraturen, anspråk, lärdom, strävan, sofistikering, humor, och allt annat i den sjuka showen! För mig gäller avgrunden, och rymderna mellan stjärnorna där laglöshets-demoner smyger målmedvetet och utan att le. Yah!!!" Som ni förstår tycker jag väldigt mycket om Lovecraft.




PÅ TAL OM EFTERORD! En epilog JAG vill riva ut, som jag önskar att jag ALDRIG läste är det USLA, SUPERdåliga efterordet till den sista Harry Potter-boken. Allvarligt talat. Det var det sämsta J.K. Rowling någonsin har skrivit. På bara ett par sidor förstörde hon precis allt, alla sju böckerna. Tack så mycket. Biaatch.

Inga kommentarer: