26 juni 2008

Jo, förresten

Nej, jag brände hela armen när jag var ute och plockade krusbär. Jag hatar krusbärsbuskar, krusbärsbuskar är bara ute efter att göra en illa, de vill se blod, de vill mörda, lemlästa, STICKAS med sina äckliga taggar som finns överallt. Jag tappade såklart massvis med krusbär, välte ut hälften, böjde mig ner och lade armen i brännässlor. Det kliar och svider nu, jag har tvättat och smörjt in och det var flera timmar sedan jag brände mig nu. Sedan spillde jag förstås ut HELA bunken med krusbär och fick spendera en lång stund med att gräva ur dem ur löv-rabarber-pinn-och-spindelhögen. YSCH. Jag vet inte heller om pajen blev bra. Hade nog behövt mer socker. Jag hade ett bra recept, krusbärspaj med maräng. Men var är det? No lo sé. Imorgon jobbar jag. På lördag jobbar jag. Sen måste jag cykla hem som en galning - hoppas jag får sluta lite tidigare, annars är jag körd - för att hinna till Helsingborg. På söndag är jag ledig - det var nära att jag inte blev det, var äckligt nervös, de fick ringa in folk (Madeleine) för att jag skulle få bli ledig, pinsamt - men det ordnade sig. Sen jobbar jag måndag till fredag. Sen är jag ledig. I TVÅ veckor. Det känns läskigt. Men det ska regna imorgon. Och på lördag. Jag hoppas på regn (men inte på kvällen), snälla, snälla.

Inga kommentarer: