9 juni 2008

Nu vill jag lägga mig. Men jag måste vänta till tvättmaskinen är färdig. Jobbigt.

Jag testade den ljusgröna klänningen i morse, jag tycker att den är så fin. Men den är lite lång. Slutar kanske 10 cm nedanför knäna. ("Kanske lite lång" sa Anna, det betyder "OJ, den är FÖR lång" om man tittar i Anna-ordboken) Jag är mycket mycket besviken och önskar att jag kunde växa några centimeter till imorgon. Jag passar bättre i grönt. De enda klänningar som inte är för långa för mig är de rosa, de ljusblå med konstiga ränder, de mörkröda med mörka ränder som inte går att matcha till något förkläde och jätteklänningen i typ storlek 46 (de rosa finns i storlek 40 - lite tajt - och 44 - stort och mysigt) som är blå-lila men precis lagom lång. Jag ska se om jag hittar den i garderoben imorgon. Förklädena är för övrigt också för långa. Oh. Om jag bara vore (lite konjunktiv där, bara för att vi tycker så mycket om konjunktiv!!!) fem centimeter längre!

ELLER. ELLER så smugglar jag hem klänningen och SYR upp den. Eller tar med mig små nålar och nålar upp den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du ska sy upp den! Sen kan du börja modeblogga.