4 okt. 2010

1st day of term

Tubstrejk idag i London! Folk springer runt med något vilt i blicken - på riktigt. Mestadels kontorsnissar med fina portföljer som ser stressade ut. Som tur är har jag promenadavstånd till universitetet och påverkas inte precis. Däremot tänkte jag ta bussen ner mot Regent Street och Piccadilly senare, det lär märkas på bussarna att stora delar av tuben ligger nere.

Jag har också haft en timme finska. Det är jag och fyra killar. Två australiensare och två engelsmän (den ena bar kippa, det var lite spännande). Två från Scandinavian department, en från SSEES och en från SOAS. Och jag. Den svenska lingvisten.

Också har jag simmat. Jag hade planerat att gå upp 7.50 idag så jag skulle hinna simma innan finskan. Klockan 7.10 blev jag väckt av brandlarmet, så det var lika bra att klä på sig och packa ner sakerna istället för att gå och lägga sig igen.

Nu ska jag försöka göra färdigt morgondagens finskläxa. Tjosvejs.

Inga kommentarer: