22 okt. 2010

Wiiiee!!!

Idag kom den sista filmen jag beställde! Däremot såg jag nyss att det inte är en Hayao Miyazaki-film (vänta...är inte han skrämmande lik Colonel Sanders?). Den kanske är bra ändå?
Häromdagen såg jag en Miyazaki-film, Nausicaä of the Valley of the Wind (jag har fransk-grekisk föreläsare som också heter Nausicaa! I filmen uttalar japanerna det som "Naushika", vilket ibland låter som "Naushka"), men den var rätt otäck. Ohmusarna (en ohmu, flera ohmusar?), stora gråsuggsliknande insekter, rörde sig lite som spindlar. Jag vet inte. Men det var väldigt obehagligt att titta på. Huh. Ryser bara jag tänker på dem. Nu ska jag värma lite linssoppa i mikron, klockan fyra ska jag bege mig mot Chandler house igen. Därefter åker jag nog hem igen och jobbar på min fonetikuppgift.

Inga kommentarer: