27 okt. 2010

pelasta mut

Jag sitter i biblioteket! Och verkar uppenbarligen se rätt bedrövad ut. Jag skyller på Simon Baron Cohen. Han är inte riktig lika underhållande som sin kusin. Iallafall ska jag snart bege mig hemåt och värma lite fryst linssoppa i mikron. Ska bara se till att plugga lite till först.
Idag simmade jag förresten 666 m. Det tycker jag är lite fyndigt.

Någon konstig tjej kastade sig över mig när jag satt på EAT och drack grönt te och läste Understanding Other Minds (hallå, det är inte någon sorts själv-hjälp bok eller så, "How to understand other minds", det handlar snarare om hur vi som människor förstår oss på andras och våra egna minds. Vet inte ens hur jag ska översätta "mind" till svenska. Sinne? No lo sé) och försökte sälja ett sminkkit för 20 pund. Ögonskuggor, borstar och läppstift. Alltså. Jag är inte särskilt intresserad av vare sig ögonskuggor eller läppstift, vilket borde ha varit rätt uppenbart? Har liksom inte ens mascara på mig idag. Eller folk som liksom ska tvinga sig på andra och sälja saker, speciellt inte när man sitter och läser i lugn och ro. Hmph.

Inga kommentarer: