9 okt. 2010

Hon som alltid är i köket.

Hon som alltid är i köket sa häromdagen till mig att hon "kunde höra mig" när jag var på mitt rum. Jag fick inte ens för mig att be om ursäkt av någon anledning, jag var osäker på om hon menade att jag t ex spelar för hög musik och ska vara lite tystare eller om hon bara påpekade att hon ibland hör mig? Först tänkte jag iallafall att jag skulle vara tystare, blev lite rädd för att föra oväsen. Sedan tänkte jag "Va fasiken, ska HÖJA volymen bara för det, speciellt sent på natten" för det skulle hon ha, hon breder ALLTID ut sig i hela köket - tar över två meter diskbänk och två spisar så att man inte knappt kan göra något samtidigt som hon är i köket - och hon är alltid i köket. ALLTID. Fast nu sitter jag här med hörlurarna på mig. Lyckad plan.

Idag (om man kan kalla 13 minuter över midnatt för idag) skulle förresten John Lennon fyllt 70 år.

Inga kommentarer: