12 okt. 2010

Blöh.

Idag hade jag helst bara legat kvar i sängen. Men att stanna hemma idag hade inte varit så bra, även fast jag mår dåligt. Jag har fem timmar föreläsningar och tutorials idag och har inte riktigt råd att missa så mycket. Speciellt vad gäller språkfilosofin, jag förstår ingenting av läxan och hoppas att det ska klarna lite på dagens tutorial. Jaja.

Jag är jättesugen på fisksoppa! Jag har inte riktigt lyckats hitta något recept som låter enkelt och gott, alla innehåller bara konstiga ingredienser. Som palsternacka. Så jag får väl improvisera lite. Bara den innehåller någon sorts lök, fisk, grädde och vitt vin så blir det väl bra. Igår lagade jag mitt första riktiga mål mat sedan jag kom hit (innan dess har jag mest ätit nudlar), couscous (hittade varken quinoa eller bulgur, gillar egentligen inte couscous men kom inte på något bättre alternativ, gillar ris ännu mindre), stekt halloumi och ruccola. Jag är inte riktigt van vid att använda gasspisen, så halloumin blev lite väl välstekt. Men det blev gott ändå!

Nu ska jag släpa mig till finskan. Moi moi.

Inga kommentarer: