21 okt. 2010

Super sad true love story.

Just nu läser jag den här boken. Jag har bara läst några kapitel men den är faktiskt väldigt, väldigt bra - OCH skrämmande - och säkert årets bästa bok (Svenska Akademien lär inte hålla med mig, men de ger också Nobelpris till idioter och författare man aldrig har hört talas om, så vem bryr sig om vad de tycker?). Innan dess har jag läst Yann Martels Life of Pi (vet att det är en rätt gammal bok, kommer ihåg den från biblioteket på Nyhamnsskolan, och att jag är lite sen, men bättre sent än aldrig) och novellsamlingen the Facts behind the Helsinki Roccamatios, även de böcker som jag kan rekommendera.
Imorgon kl 17 ska jag träffa min eventuella supervisor till min avhandling (gud, så seriöst det låter...). Iiih. Nu ska jag göra min finskaläxa. Eller fonetik. Vamos a ver. Förresten har jag nu lagat linssoppa för åtminstone tre dagar, idag fyller mamma år också har jag köpt kort som jag ska skicka till farmor och mormor (och morfar såklart, på ett hörn).

Inga kommentarer: