28 apr. 2008

Jag har bakat äppelpaj! En smulig äppelpaj. Den ser fin ut. Jag pillade lite på den och smakade, och det verkar bli gott också. Mums mums. Jag har aldrig gjort smulpaj innan, det är ju barnsligt enkelt. Nästan fuskigt enkelt. Egentligen hade jag planerat att göra rabarberpaj men jag vet inte riktigt om de behöver växa till sig lite mer. Iallafall: skala, kärna ur och skiva två äpplen, häll på socker och kanel, kasta i en smord form, blanda 3 dl vetemjöl, 3 msk socker och 100 g smör till en smulig massa ("men inte för länge") och kasta i formen, in i ugnen 30 min i 175 C.

Posten har tydligen avskaffat de där frimärkerna, eller vad det nu är. Tack så mycket. Tack tack. Vad ska jag nu göra då. Dumma UCL, om de förväntar sig massvis med pengar av mig kan de väl fanimej lägga ut något ynka pund på porto. Nu/ikväll ska jag försöka städa lite på mitt rum, försöka fixa lite med boende och papper och saker och få föräldrarna att gå ut med stackars Celma eftersom jag mådde dåligt och bara gick en pytteliten runda med henne tidigare idag. Och jag borde ta in kläderna som mamma tvingade mig att hänga upp.

Idag är jag snäll och slänger också in Westlifes nyaste video. Men hallå! Som innehåller massvis med bilder på Westlife! HAHA. Oj. Sådant här tycker jag om.

1 kommentar:

Anonym sa...

Westlife!! Min dotter (16) ääälskar dem!! Jag kan ju inte förneka att jag har ett svagt hjärta för dem med...