2 apr. 2008

Mmm. Knäckebröd.

Det har slarvats lite med både kost och motion de senaste dagarna. Imorgon ska jag därför sätta mig på cykeln, och cykla (och jag tänkte passa på att se dagens inspelning av Gilmore Girls samtidigt). För att jag är för lat för att gå ut och springa. Och för att jag har inbillat mig att det är bättre att cykla. För när jag springer får jag ont i benen, och hinner inte ens bli andfådd för att det mest gör ont. Men jag stannar på samma vikt, oavsett om jag cyklar eller inte och TROTS att jag har ätit knäckebröd (av den nyttiga, mycket tråkiga sorten) till frukost rätt länge nu. Det gör mig rätt omotiverad. Och sur. Hmpf.
Iallafall, idag lånade jag Howl's moving castle på biblioteket. Tydligen måste man aktivera sitt kort om man inte har lånat något på länge. Jaha ja. Frågan är sen hur jag ska hinna läsa ut den, jag har tre böcker som måste läsas ut först (och förresten måste lämnas tillbaka den här veckan, aj aj - jag funderar på att strunta i Fairyland, den var inte dålig men jag har svårt att komma in i den), också lånade jag två nya böcker igår - varav en av dem var en Heroes-seriebok! Jag tyckte att det var mycket roligt, det är förresten också samma serier som går att läsa gratis på Heroes officiella hemsida. Men jag har svårt för att läsa serier och böcker på datorn, så jag haffade den direkt.

Imorgon är mamma ledig, så vi ska nog hitta på något. Kanske åka till Väla, jag behöver köpa nya bekväma skor inför den kommande FL-säsongen. Väla är DÖDEN. Det tråkigaste sedan. Jag vet inte vad. Ishockey! Det är tråkigt.

Inga kommentarer: