29 apr. 2008

Yogur de España y otras cosas.

Ebba von Sydow bloggar från Spanien och skriver om sangria och kokosyoghurt! Och därför är jag nu JÄTTEsugen på kokosyoghurt, och t.o.m. sangria (jag brukar både prata och skriva om sangria). Så därför vill jag åka till Spanien. Men bara för att äta croissanter med choklad, dricka kaffe på den irländska puben, dricka sangria (ÅH, citronfanta!) och äta kokosyoghurt. Fast till skillnad från Ebba köpte vi inte dyra Danone utan den billigare Mercadona/Hacendado-yoghurten. På Mercadonas hemsida kan man förresten köpa mat!!! Compr@ Online. Undrar om de levererar till Sverige... "LIMON CON GAS 6% ZUMO, HACENDADO, BOTELLA 2 L" - JA TACK! Jag är lite smått paranoid, som vanligt när jag är helt ensam hemma. Men än så länge går det bra. Fast än så länge är det fortfarande rätt ljust. Och nu blir det snart väldigt mörkt. Det värsta är när man ligger i sängen, helt tyst och stilla och bara lyssnar efter om någon kommer in i huset, eller när man bara väntar på att någon ska stå precis utanför och trycka näsan mot fönstret. Huj. Jag roar mig med att dricka massvis med vatten i 0,5-literglas. Jag har druckit några liter nu. Det är spännande.

Imorgon ska jag dricka blodapelsinjuice, ta en promenad, kanske städa mitt rum, oroa mig för torsdag och se om SB vill bli bjuden på mat. Pasta (för pasta är lätt att laga och det är det enda vi har). Med kräftor. Eller chorizo. Eller både och! Och kanske rabarberpaj, om han vill ha det.

Nu är glaset tomt. Men jag borde inte dricka mer om jag inte vill vara uppe hela natten. Hmpf. På tal om att dricka och sangria så ska jag nu betala min medlemsavgift till UNF.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah. Jag läser visst också Ebbas blogg nu (jomen det är relevant för mitt jobb) och jag tänkte kommentera precis samma sak till henne "jo, vi köpte ju den billiga Mercadonavarianten men visst är det gott!" men jag kom av mig. True story.