3 apr. 2008

Jag är i desperat behov av hjälp.

Jag samlar på saker. Jag kan inte göra mig av med dem. Därav alla högar i mitt rum. De andra i min familj är precis likadana, så jag skyller på dem. Jag började att städa för någon timme sedan, för mitt rum ser ut som något ifrån Rent hus. Jag har inte gamla tallrikar med matrester, eller fimpar i hela rummet. Men högar. Av kläder. Bl.a. I hela rummet. Överallt. Och så har det sett ut det senaste året. Fast det var relativt städat när jag åkte till Spanien. Så ett halvår, iallafall.

Jag försöker sortera ut saker att skänka till Röda Korset (för jag kan inte slänga), men det är mycket svårt. Jag har lyckats sortera ut kanske 7 böcker. Annars är det nästan det svåraste - jag kanske vill läsa dem igen, och de där böckerna läste mamma och pappa när de var barn, de kan jag ju inte göra mig av med, och de där böckerna kan jag skänka till mina barn, och den där boken, det var ju min favorit när jag var liten! Jag var tidigare medlem i B. Wahlströms ungdomsboksklubb, och har därför ett par hundra böcker.

Jag behöver nog prata med en psykolog.

Inga kommentarer: