17 mars 2009

Böcker.

Jag tycker nog att jag har varit lite tråkig den senaste veckan, jag skyller på att mina föräldrar var här och jag inte riktigt hann blogga. 

SB tipsade om filmen Guldkompassen lite tidigare idag. Jag har alltid velat läsa böckerna men har aldrig gjort det, något jag verkligen ångrar nu när jag har sett filmen. Men, vet ni vad? De har alla tre böckerna i biblioteket, i MITT bibliotek i Chandler House! Imorgon ska jag låna alla tre. Åh, så underbart, jag har länge varit på jakt efter något att läsa, en bok som man inte kan lägga undan och tänker på hela tiden när man inte läser den. Det är länge sedan jag har känt en sådan lust för att läsa! Däremot kommer den, lustigt nog, när jag har som mest att göra. 

När jag ändå skriver om böcker vill jag passa på att tipsa om boken jag läser just nu, en biografi om Tove Jansson av Boel Westin (passande nog heter den "Tove Jansson: ord, bild, liv). Väldigt intressant! Jag har fortfarande bara läst muminböckerna av Tove, jag får se om jag hinner låna lite böcker när jag kommer hem i påsk. 

Imorgon börjar jag inte förrän tolv men ska vara i Chandler House. Det blir iallafall lite sovmorgon. Sedan ska jag bege mig till huvudbiblioteket, lämna tillbaka några böcker (Söderberg och Lagerkvist, två av dem har jag läst tidigare - Söderbergs Historietter är nog min favoritnovellsamling - Dr Glas orkar jag tyvärr inte läsa just nu, även fast jag bara har 40 sidor kvar) och studera. Godnatt!

Inga kommentarer: