2 mars 2009

Klockan är redan halv sex!

Jag blev jätteförvånad när jag tittade på klockan. Så mycket! Jag har börjat lite försiktigt med min uppgift, det är inte lätt. Däremot tipsade hon om en bok vi skulle läsa till uppgiften, jag hade redan arbetat en-två timmar när jag hämtade den. I den står iallafall ALLT som vi ska ha med, i mer eller mindre samma ordning. Perfa! Så nu behöver jag läsa den, se vad hon säger, skriva ner vad barn gör, leta efter exempel i texten vi fick (ett treårigt barn lägger pussel och pratar med en vuxen) och räkna ut MLU (mean length of utterance). Det är inte jättesvårt, lite mycket att göra kanske, och jag är relativt säker på att jag kommer att klara av det. Därför borde jag sluta gnälla att det är bökigt och svårt och bara göra det.

Jag ska sitta här ett litet tag till. Sedan går jag nog om Waitrose och köper lite mjölk och frukt, och tar bussen hem.

Inga kommentarer: