10 mars 2009

Enligt Stockholms länspolismästare så har svenskarnas drickande ökat med 30% de senaste tio åren! Och under den här tiden har de - HOPPSAN HOPPSAN - noterat en ökning av gatuvåldet. För ja, folk dricker och slåss. Det är ju ett rätt välkänt faktum att majoriteten av alla som misshandlar faktiskt är alkoholpåverkade.

Ja, och män. Män verkar vara rätt förtjusta att ge sig på folk som inte kan försvara sig, och har tydligen också svårt att kontrollera sig, både vad gäller alkoholintag och sitt eget humör (jag är med andra ord en rätt dålig feminist, som tycker att vi borde kasta in rätt många män i fängelse och kastrera ännu mer av dem. Så jämställt tänker jag). Och ju mer man dricker, desto svårare har man att kontrollera sig.

Trots det är en del människors favoritsysselsättning en lördagskväll fortfarande att bli stupfull, spy i en buske och äta fyllekebab.

(Fast man skulle kunna säga att jag är mer skeptiskt till folk i allmänhet, som folk som diggar Strindberg alltid säger när andra påstår att han hatade kvinnor)

7 kommentarer:

Ruub sa...

Ja! Håller med! Inte kastrera och att fler män ska in i fängelse biten. Men har heller aldrig förståt det roliga i att bli stupfull och spy. Men var lugn, när jag blir lite för påverkad av alkohol så sätter jag mig själv i ett hörn. Så jag kommer inte slå dig om du hänger med på Pub Crawl i hbg :D. Ses om tre veckor!

Malin sa...

Någon måste ju hålla koll på Pontus! Om jag får i mig alkohol blir jag bara trött och vill gå och lägga mig.

Ruub sa...

Jaa! Det är precis så jag blir också. Trött i ett hörn, pallar inte och sedan lämnar festen utan att säga hejdå till någon. För palla säga hejdå till ett fyllo som ändå inte kommer komma ihåg det!

Malin sa...

HAHA! Sant! Fast jag brukar ju vara Pontus-ansvarig. Det är ingen bra idé att lämna honom ensam.

Anonym sa...

Alltså, den här diskussionen om mig bakom min rygg är fan inte cool. Jag är fan ansvarsfull personifierat när jag dricker fanken.

Dessutom är det inte män som slåss när det blir fulla, det är småpojkar som inte tål spriten, så det så!

Och jag kommer (nästan) alltid ihåg allting dagen efter! MAn skall alltid berätta när man går, annars går alla runt och letar efter dig på klubben typ hur lång tid som helst.

Ruub sa...

Haha, det ær sant Pont. Borde inkluderat dig från børjan! Och det dær med att du alltid kommer ihåg saker dagen efter... hmm. Hur ofta har jag inte hørt: det dær kommer jag inte ihåg!

Och jag næmner ju att jag sticker till de som ær tillræckligt nyktra før att børja leta efter mig efter en festkvæll. Så det så. Syns om några veckor!

Malin sa...

Pontus, du kommer ALDRIG ihåg saker och ting! Jag räkna upp ett antal tillfällen där du inte kommer ihåg något, en av dem i somras när du fick i dig elefantöl och sangria, en annan gång som du skäms för mycket över och jag inte ens får prata om.