22 mars 2009

Jag kom just på att det redan är 22 mars.

Tiden går så fort egentligen, även fast det ibland känns som den bara släpar sig fram. Det gör mig lite rädd. Det känns lite som om jag slarvar bort min tid. Känner ni också så?

Idag är det lite mulet, fast solen skiner ändå fram. Annars har det varit förvånansvärt vackert och varmt hela veckan, även fast jag tyvärr inte har kunnat njuta av det. Nu ska jag göra en studieplan över vad jag ska hitta på idag. Jag börjar känna mig jättestressad över proven och har också lite ångest. Men om jag inte läser något eller tränar på ljuden kommer jag ju bara få ännu mer ångest och bli ännu mer stressad, så jag ska ta mig i kragen. Dessutom vet jag precis vad jag måste plugga på inom fonetiken (ljud, transkribering och s.k. features, om ni ville veta).

Förresten, det gick ändå rätt bra på den där logiktentan i december, även fast jag mer eller mindre aldrig har känt mig så usel och hemsk under ett prov innan. 75! Ja, bra. SKÖNT.

Inga kommentarer: