27 maj 2008

Dumma dumma spanjorer.

Jag hade funderar ut massvis med roliga och smarta saker att skriva, men så fort jag satte mig vid datorn försvann allt. Så kan det gå. Just nu gnäller jag mest om hur jobbigt det är att jobba, det är antagligen inte särskilt intressant. Just nu har jag t.ex. bl.a. ont i fingrarna, speciellt tummen på högra handen. Liksom, hallå. Vad gör jag med tummen? Jag brukar få ont i handlederna också för att jag balanserar tunga brickor på handen. För att jag är lite dum? Jag lär få massvis med nya spännande armmuskler iallafall med tanke på hur mycket tungt jag lyfter. Eller så kommer jag bara slita ut mig. Vamos a ver. Idag har det varit 90 danskar (två bussar) och fikat, men det var ändå chill, jag var på ovanligt bra humör av någon anledning. Jag gjorde köttfärspaj (eller, mamma gjorde pajerna, jag hjälpte till, jag kan inte precis laga mat) som jag ska ta med mig till Kajsa imorgon på ett eller annat sätt. Jag bloggar kanske mer imorgon. Eller kanske inte alls. Jag ska sola iallafall. Det kommer vara jättemolnigt och svinkallt bara för det, lovar. Paj heter förresten pastel på spanska. Tack för det. Pastel kan betyda vad som helst, seriöst. Kaka och bakelse kan heta pastel. Och efterättspajer. Skaffa ett riktigt namn, seriöst. Skärp er, spanjorer!

Inga kommentarer: