13 maj 2008

VAFAN.

Överallt dyker hon upp. Förbannade språkkärring. Jag hatar henne. AVSKYR. "”Jämställt språk. En handbok i att skriva och tala jämställt” har språkforskaren Karin Milles just skrivit, på uppdrag av Språkrådet. Hon berättar vad man som skribent bör tänka på för att skriva texter där språket inte utesluter eller kränker."

OOJ vad jag har gnällt om denna förbannade satkärring. Förbannad blir jag. Bara av att tänka på det. ASförbannad.

Malin säger:
FY FARAO!
Malin säger:
hon tycker att det är sexistiskt och FEL med lärarinna och talman och ombudsman
Malin säger:
men påstår att "sjuksköterska, det är könsneutralt!"
Malin säger:
VAFAN!!!!
Malin säger:
hur kan sjuksköterska vara könsneutralt om ombudsman inte är det!?
/.../
Malin säger:
och hon tyckte att när högskolor skriver om t.ex. brandmans utbildningar ska det stå att kvinnor också kan bli brandmän
Malin säger:
vad är det för jäbla skit!???
Malin säger:
tror hon att folk är utvecklingsstörda?!
Malin säger:
"NÄMEN OJ, det visste ju inte jag, jag trodde att bara män kunde vara brandmän!"

Och det här skitet, det här skiter går mina skattepengar till. Jomenvisst, det är herr Reinfeldt som är bakom det. Mina skattepengar ligger bakom att satkärringen nummer ett har kunnat skriva en bok som handlar om att lärare ska ha exempel med Pelle OCH Lisa, att det är sexistiskt och nedvärderande att säga "lärarinna" och "kvinnlig taxichaufför", och att, hoppsan, även kvinnor kan bli brandmän! Lyssna på Språket från 7 maj och hör eländet själva. Seriöst. "Sjuksköterska, det är ett fint och könsneutralt (!!!) ord. Talman är sexistiskt." AAARRRGH. Det finns fanimej bättre saker att lägga ner tid och pengar på, seriöst. Vården t.ex. Ge fan i språkjämställdhet (vilket är bara jävla skitsnack "OJ, spanjorerna säger LA och EL och har ingen neutral artikel, OJ så sexistiskt!") och ge tillbaka mina skattepengar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Får inte du sådär seis mil i skatteåtebäring? Se det som en ursäkt från herr Reinfeldt.