11 maj 2008

TRÖTT!

Idag har det varit mycket folk, mycket varmt och MYCKET jobbigt. Puh. Jag hann bli förbannad på danskar som klagade på att de fick vänta och att deras grädde smälte. Liksom, vafan, öppna ögonen danskjävlar, då hade ni sett att det bara är jag på baksidan och att jag springer som en galning fram och tillbaka för att hjälpa folk. Och om ni inte vill att det ska vara så varmt så att kakorna smälter får ni fanimej stanna hemma när det är varmt. Fast det sa jag ju inte. Jag bara tänkte det. Jag tycker inte om värme. Inte alls. Även fast jag är relativt bra anpassad och blir superbrun supersnabbt - vilket också innebär att jag numera har en snygg bonnabränna. Es muy sexy. Men värme, det tycker jag inte om. Jag blir varm, svettig och irriterad. Speciellt om jag har t-shirt, klänning och förkläde och springer. Ge mig 16 grader och jag är nöjd. Mycket nöjd.

Dagens - veckans - MÅNADENS stora besvikelse: spanjorer som inte vill prata spanska med mig. Och jag som ville visa att jag minsann också kan. Fast antagligen hade jag bara stammat. Glömt alla spanska ord och all grammatik. Det brukar vara så. T.ex. när man möter spanska pensionärer i hissen. "Eeeeeh. Sí. Soy de...uuuh...Suecia" Men jag blev kallad "smuk pige" av en dansk? Hmmhmm.

Inga kommentarer: