5 maj 2008

Montag.

Jag hade precis tagit en beställning (1 kaffe) när det plötsligt brakade till. En av hästarna hade hoppat ur hagen och rivit ner elstängsel och allt i farten. Och att försöka fösa in honom igen fungerade inte heller, så jag fick stå bredvid och se till att han inte sprang upp i trädgården eller försökte sig på något. Just hästar är lite läskiga. Sparkas och sådant. Usch. Det tog rätt lång tid, men sedan kom ägarens någonting med grimma och fick in den, och jag kunde återgå till att plocka disk.

Förutom det har jag serverat 56 pensionärer från Köpenhamn. Mycket trevliga pensionärer, får jag tillägga. Och för en gångs skull förstod jag det mesta av vad de sa, det är ovanligt.

Jag försöker planera en resa till London med SB. Det går dåligt. Jag har en uppsats som jag måste skriva. Det går också dåligt. Inte alls, för att vara ärlig. Nu har jag något roligt att göra imorgonkväll iallafall. Imorgon arbetar jag även ensam. Därför kommes det antagligen vimla av folk på Skäret. Tjoho.

Inga kommentarer: