2 dec. 2008

22 dagar till jul!

Nu sitter jag i skolan! Det är alltid roligare att blogga i offentliga miljöer! Som så mycket annat. Jag borde ge mig på att renskriva mina anteckningar i Logic and meaning på datorn men det är ju tråkigt!

Eftersom jag nu fortfarande inte har införskaffat en egen julkalender (helst en sådan i choklad, mums!) men ändå vill ha lite julmys varje dag (vem vill inte det?) så lyssnar jag på Klappkampen i P3. Inte direkt, nej, eftersom det sänds 5.50 engelsk tid. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att gå upp klockan åtta. Jag skulle väldigt gärna vilja se det på TV också, men SVT Play tycker inte om mig. Det är synd. Mycket synd. Jag tycker väldigt mycket om Anders och Måns. Den första säsongen av Anders och Måns som sändes på SVT är bland de bästa sakerna jag vet! Och Så funkar det var ju roligt! Iallafall. Jag följer också Stjärnfall och Vinterkyssar.

Jag kan ju passa på att tipsa om SR Bjällerklang och SR Klassisk jul - jag har ju inga jullåtar alls på min iPod. Förutom Conor Oberts version av Blue Christmas alltså. Den är bra! Just nu spelar de "Ser du stjärnan i det blå" med Papa Dee. Haha! Dessutom är det folk som önskar mig en riktigt god jul mellan varje låt. Det är fint!

På tal om julkalendrar har Mysteriet på Greveholm röstats fram till den bästa julkalendern. Den var bra, ja. Men jag tyckte också väldigt väldigt mycket om Jul i Kapernaum. Eller, tyckte vi inte alla att julkalendern var det bästa som fanns när vi var små?! Men jag undrar om den bästa julkalendern som någonsin har gjorts egentligen inte är Teskedsgumman från 1967.

Nu spelar de Christmas (Please come home). Det är en av mina favoriter! Min absoluta favoritlåt är nog O helga natt. DEN är maffig!Ajdå. Nu börjar jag om 20 minuter, och har inte pluggat något.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA.

Ruub sa...

Jag ÄLSKAR O, helga natt! Om man inte känner julstämmning då kan man skjuta sig själv (eller lyssna på Pirellis nya julplatta... samma effekt).

Anonym sa...

oooh JUL I KAPERNAUM ÄR BÄST. vi hade något på min Hist&Culture som hette Capernaum och jag blev tokigt taggad och ville fråga om de hängde ihop! men det kändes inte som det var läge för det.

...med tanke på att de är judar. och inte svenskar.