9 dec. 2008

Bara trött.

Jag har tre prov på torsdag. Har jag pluggat? Eh. Nja. Inte idag. Knappt igår. Jag har skrivit anteckningar på det mesta. Men ja. Det är nog allt. Så nu vet ni vad jag ska göra imorgon. Panikplugga, mer eller mindre. Inte för att jag har panik, jag känner mig rätt lugn...men jag får anstränga mig lite och studera. Men att panikplugga ger en å andra sidan ingenting, det är lite som att komma till ett prov, läsa frågorna och tänka "FAN FAN FAN, jag kan INGENTING, jag är KÖRD!". Istället får man dra ett djupt andetag. Tänka "eh, nämen Malin, det här kan du ju, helt borta är du fasiken inte". Så det ska jag göra imorgon. Tänka "äh, jag kan det här, jag har ju redan godkänt, nu behöver jag bara fixa ett stort fint A".

För övrigt vill jag inte alls studera nu, och jag tycker inte alls om det faktum att jag inte kan slappna av efter mina prov på torsdag. Istället måste jag direkt hoppa på min uppgift i syntax (ska helst skickas in 16 december, för min egen skull) och börja fundera på min uppsats i Introduction to language samt samla på mig källor. Jag är trött. Fysiskt, men även psykiskt. Jag vet inte om det är mörkret. Mörker, studier och lite hemlängtan.

Inga kommentarer: