3 dec. 2008

I den andra delen av syntaxlektionen idag

mitt bland alla subjects, objects, UTAHs (nej, jag har inte heller riktigt koll på vad det betyder, det ska jag ha) och theta-roles så började jag helt plötsligt tänka på lilla fina Höganäs och längtade hem JÄTTEmycket, så det gjorde lite ont. Jag tänkte lite på när vi fikade på Kakboden, och det var jättekallt, och hur man går från Kakboden neråt mot hamnen och Köpgatan och förbi ICA och den fina giraffen. Ja. Jag har lite av en förmåga att tänka på annat under de lektionerna. (Eller så märker jag bara av det mer, om man inte fokuserar så hänger man inte alls med längre) Häromveckan (förra, förra igen?) tänkte jag på SB. "Va, varför det?". Om två veckor befinner jag mig iallafall på Heathrow. Om en vecka har jag väl panik över mina två prov på torsdag (om två veckor gäller det nog uppgiften i syntax och min uppsats på 3000 ord....vilket ämne ska jag välja?!).

Ikväll ska jag plugga fonetik, helgen ska jag tillägna åt Logic and meaning. Lite syntax ska också hinnas med. Logic and meaning blir mer och mer inriktat på matte. Logic, sets, functions...jag känner mig lite lurad! Trodde att jag skulle få slippa sådant efter IB. Jag läste ju inte ens logic!

Inga kommentarer: