13 dec. 2008

SAKER JAG MÅSTE GÖRA INNAN JAG ÅKER HEM TILL SVERIGE

Jag åker ju hem på onsdag, det är inte långt kvar! Innan dess måste jag:
  • skriva färdigt syntaxuppgiften (men den ska in på fredag i värsta fall)
  • börja med min uppsats
  • köpa en pärm
  • planera vilka skolböcker och anteckningar jag ska ha med mig hem (syntax, logic and meaning och introduction to language - behöver jag mer?!) vilket också betyder att jag måste sortera alla mina papper
  • lämna tillbaka böcker på biblioteket
  • försöka komma förbi Hard Rock Café och köpa en tröja till pappa
  • fråga mamma om jag ska köpa något till mormor och morfar, och isåfall vad
  • försöka köpa lite engelsk mat, mince pies och lemon curd, kanske marmelad, alkohol?
  • städa mitt rum
  • tvätta lite, bl.a. lakan (röd tvätt följer med mig hem, jag har ändå inte så mycket)
  • kolla att jag har rätt bokningskod på flygbiljetten
Vad gäller just kläder behöver jag egentligen inte ta med mig så mycket. Så jag får vara selektiv och välja kläder jag vill använda eller lämna kvar i Sverige.

Vet ni något mer jag MÅSTE göra innan jag åker hem?

Inga kommentarer: