6 dec. 2008

Trädkramare!

Jag borde plugga logik eller fonetik istället. Men den andra uppgiften i syntax har kommit online. Blev lite arg när jag tittade igenom den: den verkar JÄTTEsvår. Massvis med träd att rita! (en del i min klass hoppar väl av lycka) Men jag tror att jag vet hur jag ska lösa en av dem, så det är vad jag gör nu. Ritar träd och funderar. Bättre det än att inte plugga alls iallafall.

Mitt fina paraply gick sönder igår. Jag bestämde mig för att slänga det direkt istället för att släpa hem det. Jag hade ändå varit tvungen att slänga det, för eller senare. Det betyder såklart inte att jag inte blev lite ledsen. Å andra sidan var det redan sönder (SBs fel). Men ändå. Så nu måste jag köpa ett nytt. För regnjacka har jag inte heller. Men de är så dyra. Jag vill inte betala massa pengar för att få ett paraply som blåser sönder direkt. Usch.

Inga kommentarer: