15 dec. 2008

Ett litet maratoninlegg, dessutom utan svenskt tangentbord.

Jag sitter i the Science Library pa UCL (inga prickar, pallar inte klistra in dem heller, om jag er snell kanske jag fixar det ner jag kommer hem till en redig dator med ett svenskt tangentbord). Jag hade stora problem med att ens komma in och sag vel ut som en idiot, usch sa pinsamt. Her kommer lingviststudenten fran Chandler House som inte har koll pa nagonting. Men jag har varit her en gang innan, och da kom jag in utan problem. De har, iallafall tror jag att de har, jag vet inte, UCLs storsta computer cluster. En av bockerna jag letade efter ska visst finnas her, men jag vet inte riktigt vilken det var…jag var en runda borta pa Chandler House och letade lite bocker, sedan gick jag till Main Library och lanade en bok om Chomsky till min uppsats. Den andra boken jag skulle ha hittade jag inte, sa jag far vel klara mig utan den. Jag tankte anvenda en annan bok istellet, sa nagon brist pa bocker har jag inte. Dessutom kan man inte ha hur manga kellor som helst, det blir ju jobbigt att lesa igenom allt.

Eh. Ja. Iallafall, sa lemnade jag bade Chandler House och huvudbiblioteket for att det var sa sjuuukt trakigt och jag holl pa att somna. Jag var relativit pigg fram till jag kom in, jag orkar verkligen inte plugga just nu, jag vill inte ens tenka pa mina studier. Vilket inte er sa bra, med tanke pa att jag maste skriva ferdigt min uppgift. Bleh. De tva sista fragorna er rett lika varandra, sa om jag forst loser en sa er det nog relativt lett att gora den andra, mer eller mindre bra tvertom. Jag har rett trakigt nu ocksa, jag pallar inte riktigt hitta pa nagot. MEEH. Vi ska nog till Winter Wonderland. Hoppas jag. Det er rett kallt ute, jag har jettetunna strumpbyxor pa mig. Jag har iallafall mossa med mig (som man har pa huvudet, inte som vexer i skogen), sa det kanske jemnar ut sig.

Annars er jag riktigt fargglad idag, lila strumpbyxor, gula skor, gron kappa, lila-rosa-bla halsduk. Och rosa naglar. Det kanske inte heller var sa smart. Men en tjej log ner hon fick syn pa mig. Det er vel alltid nagot. Hon kanske log for att jag ser dum ut, eller sa tyckte hon att jag var fergglad och fin.

Nu ska jag leta upp en toalett och tvetta handerna, offentliga datorer er snuskiga.

Inga kommentarer: