14 dec. 2008

ÅÅÅH, JAG ÄR SÅ KORKAD.

Först: läs det här. Jag har länge varit medlem i UNF, Ungdomens Nykterhetsförbund. Till saken hör att jag är så dum, lika dum som alla andra ungdomar (eller, är jag en av alla "unga vuxna"?), om inte ännu dummare. Dubbelmoralen bara sprutar ur öronen. "NEE, alkohol är dumt, FYY!". JA, jag har druckit alkohol (senast glögg i fredags). "Meh, larva dig inte, gå ur UNF och drick dig full som alla andra!". Alltså. Nej. Det vill jag inte. Jag vill inte dricka någon alkohol alls, för att visa att alkohol är dåligt, alla droger är dåliga, som en slags symbolisk gest. Men det gör jag ju ändå. Jag får skylla på grupptryck. Jag känner inga nykterister, de gömmer sig någonstans. Var var var?! Teetotallers of the world, unite and take over! Sen är det upp till mig att lägga av med dubbelmoralen. Dessutom köpte jag ut en gång till SB. AH. DÅLIGT MALIN (fast han hade tvingat Erik att köpa ut till honom annars, det vet ju alla). Jag är en dålig människa.

Jag tycker att ALLA föräldrar ska skriva på det här. Inga ursäkter, det finns alkoholfri glögg (0.2% är godast), julmust är godare än julöl och nubben är bara onödig. Världen skulle vara en bättre plats utan alkohol. Och varför tillåter vi alkohol, när vi inte tillåter marijuana? Ingen drog är mindre farlig än någon annan, förbjud allihop!

1 kommentar:

Theiaz sa...

Bra skrivet, vi lever i en värld med dubbelmoral gällande alkohol. Faktum är att när det gäller alkohol är det mycket som är dubbelt. Föräldrar kan säga till sina barn att de inte får dricka men gör inget väsen om barnen kommer hem lite berusade, föräldrar köper ut alkohol till sina barn trots att svearikeslag säger att det är förbjudet. Jag gör tummen upp för dig för att du kan se en tillvaro utan alkohol och försöker stå emot så gott du kan. Jag skriver gärna på en lista (trots att jag inte har barn) om julmust och alkoholfri glögg ,vuxna blir ändå superjobbiga när de dricker nubbe ;-)