5 dec. 2008

Plugg!

Jag sitter i UCLs huvudbibliotek. Planen var att sitta bland de nordiska och tyska böckerna (de har bl.a. muminböckerna, på svenska!). Men där hade de inget eluttag. Nähä. Så jag vandrade vidare. Gick in på Law-delen, men där var det mer eller mindre upptaget överallt. Till sist slog jag mig ner bland ekonomiböckerna. Usch. Jag sitter på nedervåningen, precis ovanför mig är lingivstikhyllan. Det är alltid något. Men jag tycker bättre om den andra delen, med de tyska böckerna. Bänkarna är gamla, hyllorna är gamla, böckerna är gamla och det luktar så mysigt. Så som bibliotek SKA lukta. Av gamla böcker. Lite som kyrkor. En av de bästa sakerna med kyrkor är doften av kyrka när man går in. Fint. Vi var i kyrkan igår. Ljus, sång, Jesus. Mysigt. Samtidigt lite olustigt, jag kan inte riktigt ta åt mig allt som de säger om Jesus och Gud och kristendomen, även fast jag så gärna skulle vilja.

Nu stänger biblioteket snart. Dessutom kurrar min mage som bara den, jag är JÄTTEhungrig! Jag ska bege mig mot Kentish town (och förhoppningsvis inte bli rånad på datorn på vägen) och laga lite mat. Jag köpte broccoli igår, så det får bli det.

Inga kommentarer: