30 okt. 2008

Att planera.

Nu ska jag diska, städa och plocka i ordning mina tillhörigheter, samt försöka plocka fram allt jag ska ha med mig hem i morgon. Jag är jättejättenervös av mig och ser inte alls fram emot att flyga ensam i morgon. Men såhär ser mitt schema ut.

06.00: ta buss nr 24 ifrån Queen's Crescent till Leicester Square Station (lär förhoppningsvis ta ca 30 min)
06.40 ca: ta tunnelbanan till Heathrow terminal 3
07.55: förhoppningsvis ha hittat till rätt ställe och är redo för incheckning
09.55: sitta på planet i mitt säte. Inte på tunnelbanan. Inte på terminalen. Inte på toaletten. Inte på något café. PÅ PLANET.
12.50: landa i Köpenhamn; gå och hämta bagage. Försök att komma på hur jag ska komma hem.

Men vad ska jag då göra hemma? Plugga, såklart. Speciellt fonetik, syntax, semantik och logik. Men också ta det lugnt. Ta långa promenader med Celma. Njuta av grönskan, havet (ÅH, HAV!!! Har inte sett hav på evigheter!), tystnaden, och att inte behöva vara omgiven av miljoner med människor och allt oväsen dygnet runt. Dricka te och härligt svenskt kranvatten. Titta på svensk TV. Fundera. Är det det här jag vill göra? Tycker jag verkligen att det här är intressant? Jag är lite velig. Jag har lite svårt för en del saker. (eeh, transkribering? Vara social och duktig och få massor av nya vänner? Förstå mig på alla konstiga grammatiska ideér, teorier och koncept?) Men de här dagarna hemma kommer - förhoppningsvis - ge mig mer inblick i både the X-bar theory, voiceless velar plosives och vad jag vill göra.

Inga kommentarer: