22 okt. 2008

Hej hopp!

Nu ska jag laga mat, sedan ska jag plocka i ordning lite på mitt rum, som har blivit lite stökigt de senaste dagarna. Sedan ska jag läsa tio sidor i grammatikboken ("syntax" säger vi nu, det är mycket finare, lingvister tycker bättre om fina ord även fast de påstår att så inte är fallet), läsa igenom dagens hand out (vad är det svenska ordet? Vet att min SO-lärare i grundskolan alltid använde det), och kolla de rätta svaren till förra veckans seminarium (dvs back up). Ungefär 17.30 ska jag vara vid Euston, en timme senare ska jag gå till en diskussion som förhoppningsvis gör mig 40 pund rikare. På tal om att vara rik får jag snart min sista lön. YAAY.

Min syntaxlärare skickade nyss ett långt mejl och ber om ursäkt för den lite röriga föreläsningen. Han är tysk. Och påminner lite om Joakim. Nej. JÄTTEmycket. Och är rätt glad. Jag tycker om honom. Men jag vet inte om jag tycker om syntax. Han är iallafall snäll.

Men nu ska jag äta! Auf wiedersehen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

i grundskolan brukade mina lärare säga "stencil" istället för hand-out, men det är ju lika fel det för de var ju kopierade som vilka andra papper som helst och inte gjorda i någon stencilapparat (eller vad det nu kan tänkas heta).

to hand out, att ge ut?
en geutare.

haha.

Malin sa...

Stencil! Där har vi det!