18 okt. 2008

Framtidsplaner

1) Hoppa av, återvända till Svea Rike och bli bibliotekarie. Mysa bland böcker hela dagarna. Försöka göra om bibliotekssystemet och kräva att muminböckerna inte ska stå på barnavdelningen utan ha sin egen lilla hylla. H-mumin.
2) Eeh. Eeeh. EEEEH. Hoppa av och bli bibliotekarie?

I dag har jag varit på IKEA. Köpt lite saker. Men fasiken. Behöver en fruktskål. Köpte jag en fruktskål? Eh. Nej. Vad köpte jag då? Fem fyrkantiga Carl Larson-kort, två ramar som jag har satt i två kort i, en blomma, fyra krukor, vet inte varför, har ingenstans att ha dem, dumt dumt dumt, små lådor i lite konstiga former, vet inte riktigt vad jag ska ha i dem, en äggdelare, brödkniv, konservöppnare - en sådan där konstig en, en burk jag kan hälla allt mitt gratissocker i. Och mat. Svensk mat för fjorton pund. Två burkar lingonsylt, nyponsoppa (har helt fullt på min hylla, måste äta upp min mat) massvis med knäckebröd, en burk pepparkakor (från Gille!!!), lite kanelgifflar, lite svenskt godis. Kalles kaviar! Mer? Vet inte. Inte vad jag kan komma på....

I morgon ska jag plugga logik och mening A. Försöka köpa internationella frimärken. Gå en promenad. För jag är tjock. Försöka äta lite mat så jag får plats i kylskåpet. Potatis helst. Eh. Helst också läsa intro. to language-läxan. Dessutom måste jag plugga på IPA! Konsonanterna är rätt lätta att skriva. Men vokalerna kan jag inte.

Eller. Eller så läser jag bara Brisingr. Den är bra. Sant!

HAHAHA!!! "...så jag får plats i kylskåpet". Där har vi något för mina semantik- och pragmatiklektioner! (heter det så på svenska?) Nej. Jag lär inte få plats i kylskåpet. Speciellt inte om jag äter mer mat. Min mat däremot bör få plats.

Inga kommentarer: