3 okt. 2008

ÅH.

Jag känner mig precis likadan just nu. Och rätt eländig. Fulperiod? Sí sí. Dessutom hänger jag inte riktigt med på de back up classes jag har haft ("Phonemes? WHAT? Syllables??? ....I don't know how I pronounce this..! ...how many consonants*? EEEH..."). Jag är rätt trög. Uppenbarligen. Jag har inte koll på något.

Och socialt handikappad. Eftersom jag inte får några vänner. Och antagligen inte lär få några. Jag får gå till en människa. Som kan ge mig en fin diagnos. Då kan jag iallafall få pengar. Svenska-staten-tycker-synd-om-dig-men-vill-inte-heller-umgås-med-dig-så-istället-ger-de-dig-pengar-bidrag.


*enligt de engelska fonetikmänniskorna räknar vi konsonanter efter hur de uttalas, inte hur de skrivs. X är t.ex. ingen konsonant ("eks"). Men det är U ("ju"). Förvirrande? Eh. Lite. Men jag vet iallafall det. Alltid något.

Inga kommentarer: