26 okt. 2008

[fi:nt]

Hösttrött eller inte, jag trivs och fungerar lite bättre när det är kyligt i luften. Tumvantar, vantar överhuvudtaget, men speciellt tumvantar, och stickad mössa är mysigt.

Gott (och rel. billigt!): Philadelphia (jag är student och köper Sainsbury's Soft Cheese, inte att förväxla med svensk mjukost - jämför cheesecake och ostkaka!) och tomat på en rågkuse! Det har jag ätit nu, med ingefära- och citronte, en banan och lite broccoli - för jag kanske har järnbrist? Men det tror jag alltid. Sen testar jag mitt blodvärde och har ALLTID högre än vad som är normalt. Min mamma brukar också ha jättehögt. Antingen är det något genetiskt, eller så äter vi helt enkelt jättemycket järnrik mat.

Jag köpte en jättedyr pronouncing dictionary (26.5 pund!). Jag fick en cd-skiva med också. Så nu kan bläddra i den. Läsa om alveolar plosives. Lära mig allt om uttal och transkribering. Den är fin iallafall.

Inga kommentarer: