26 okt. 2008

Vintertid och vintersömn. Och en enstaka läskburk.

Jag vet inte om det på något sätt är vädret som påverkar mig, eller att det är höst och mörkare, men jag är verkligen jättetrött och känner ingen motivation alls för att plugga. Istället vill jag bara ligga i sängen och sova, kanske också läsa lite Brisingr. Klockan fem kom jag tillbaka till mitt rum, och var så trött att jag bara ville gå och lägga mig. Klockan åtta gjorde jag det. Läste lite. Sov i en halvtimme. Nio släpade jag mig upp, sprang på toaletten, tog på mig min pyjamas och gick och la mig igen, utan att tvätta ansiktet eller något. Pallade inte alls. Sov till klockan åtta (engelsk vintertid). Gick upp, duschade, åt frukost, satt vid datorn, etc. Sen gick jag och la mig igen och somnade till. Men jag vill fortfarande bara sova.

I dag är det ingen tvekan om var jag befinner mig iallafall. Sen i morse har det regnat oavbrutet. Och det är helt grått.

I går skulle jag köpa en flapjack. Körsbär och cocos. Bättre än det låter. Men. Jag tryckte såklart fel. I stället fick jag en burk 7up. "MEN!" Dricker väldigt sällan läsk, speciellt 7up, tycker inte om 7up. Eller Sprite. Dumma maskin. Flapjacks innehåller jättemycket socker, men åtminstone mer havre än socker. De smakar lite paj. Torr söt paj. Man vänjer sig. Och börjar tycka om det jättemycket. Inte bra. UCL shop har billigast, 57 pence för 145 gram härlig flapjack. Farligt farligt.

Man kanske skulle äta lite granbarr och bara sova sig igenom hela vintern?

Inga kommentarer: