16 mars 2008

29 Juni. 1996

Idag fyler jag 8 år. Jag har fått en barby och ett halspannd och en röd väska. Jag har en hund såm heter Ida. Jag har 2 syskon såm heter Elin och Emil.

30 Juni 1996: Jag har vatt i afären såmm heter konsum

3 Juli 1996: Idag var jag på fritids och jälpte Cecilia med garnet. På kvelen titade vi på Bart. Jag ska åka till min mormor och till morfar. Idag plåka jag blommor de var kul. Obs. Deta är Malin bok.

4 juli 1996: Idag var jag i mölle och titade på små tåg. Sen jik vi ner till stranden. Jag hitta en sjösarna och en kraba kraban levde men inte sjösarnan den var död. Vi åkte buss till mölle.

6 Juli 1996: Nu är jag hos min mor mor och hos min morfar. Sen på kvelen så åt vi kårv å sen spela vi Skibo. Jag saknar mamma och pappa och Ida och mit rumm. Jag saknar också min kåmmpis.

8 Juli 1996: Idag var jag hos Erik. Han hade en suk kalv den sk bli av livad jag tucker sund åm den. Vi titade på han kor. De fins 2 kor och en kur och vi fikade och så de var gåt.

När jag var åtta var jag uppenbarligen pinsamt dålig på att stava - jag skrev alla t:n åt fel håll fram till och med "titade" den 4 Juli. Jag skyller på att jag lärde mig att stava och skriva i ettan. Men det är ändå pinsamt. Däremot vann jag skolans stavningstävling när jag gick i 9:an, så det jämnar ut sig.

Vinter 1994. Jag har en fin tröja iallafall. Jag tycker om Belle.

Inga kommentarer: