15 mars 2008

You who swallowed a falling star, o' heartless man, your heart shall soon be mine.

Den amerikanska trailerrösten är mycket avskräckande, men det är en av de mysigaste filmerna jag har sett någonsin (jag har inte sett den engelska versionen där Howls röst görs av Christian Bale, bara den japanska och den spanska). Min favortifilm, vågar jag nog t.o.m. påstå. Att jag är hemligt kär i Howl har inget att göra med det, nähä då, inte alls.

...kanske inte jättehemligt, jag är trots allt med i "Howl is My Dream Man" på Facebook. Howl's Moving Castle är baserad på en bok med samma namn av Diana Wynne Jones - den finns på svenska på biblioteket i Höganäs och på engelska i Helsingborg men där blev den utlånad för bara någon dag sedan. AGH. Förhoppningsvis är det en snabb läsare som lämnar tillbaka den innan onsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Borde vi kanske köpa den på engelska? Lämna gärna inköpsförslag om du saknar något på biblioteket. Du kan göra det via katalogen.

Malin sa...

Jag ska tänka på det, men om jag vill att ni ska köpa in en bok gör jag definivt ett inköpsförslag!