24 mars 2008

Who ate your heart?

Idag har det snöat mer eller mindre hela dagen. Jag blir lite ledsen när alla den vackra snön dalar ner för att direkt töa bort, men jag har passat på och varit ute i snön. Celma var mindre glad och ville inte riktigt gå lika långt som jag. Ida hade varit överlycklig.

Dagens mest spännande nyhet är att jag just nu har runt 10 finnar i ansiktet, en av dem dök upp för bara en timme sedan och är fiffigt nog placerad mitt i ansiktet, synlig för alla. Varför har inte jag också perfekt hud? Hmph. Nåja. Det hade kunnat vara värre. Eller bättre. Jag skyller på mina gener, igen. Och på kanske inte världens bästa matvanor.

Min jättebok är äntligen utläst, jag har bara kvar ordlistan (som bl.a. förklarar ord som adjektiv och adverb, själv har jag ein bisschen problem med adverben, jag tycker att de ser ut lite som adjektiv). Imorgon ska jag bege mig in till Altanariz (haha, jag hör SB protestera högt redan nu) och återlämna den på biblioteket. Kanske jag tar med mina andra tre utsorterade böcker till Loppan/Röda Korset, om jag nu klarar av att skiljas ifrån dem. Kanske blir det våfflor, även fast jag borde undvika sådant. Förresten så har jag cyklat 35 min på motionscykeln idag, mhmm, det ni.

Just nu lyssnar jag på Untitled med Keane (Interpol har också en Untitled, y a mí me gusta mucho). Jag tycker om refrängen mest. Det är egentligen rätt skumt att lyssna på låtar för att man tycker om refrängen antar jag, ibland brukar jag bara spola fram till den. Ibland är det tvärtom. Fast låtar blir alltid bättre om man lyssnar på hela. Oftast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Simple Plan har också en Untitled. En gång för över två år sedan spelades den på radio och den blonde pojken föreslog att det skulle bli -vår låt-, sedan gav jag honom en Simple Plan-t-shirt min bror tröttnat på. Den gröna? Han brukar ha den på sig. Jag tror han gillar Simple Plan. Jag behöver en ny pojkvän?