31 mars 2008

En liten uppdatering.

Jag har 45 inlägg från Mars, det blir ca 1,5 inlägg per dag. Jag har helt enkelt inget bättre för mig? (Förutom att städa mitt rum, kolla upp en massa saker med UCL och CSN, träna, plugga spanska...)

Igår fick jag Morrisseys Greatest Hits-skiva av SB (bränd, såklart, skivor är ju dyra). Jag blev lite besviken, majoriteten av låtarna är från hans två senaste album. Vad är det bra för? De tidigare låtarna på skivan (4 st...? 5?) är bättre än de nyare, så jag tycker att de kunde ha tryckt in lite fler.

Just nu läser jag "Mercier och Camier" av Beckett. Boken är kvadratisk, jag tycker det är mycket spännande! Den som påstod att en boks utsida inte spelade någon roll ljög, ju roligare/finare omslag, desto gladare blir jag. Och därmed är chansen större att jag läser boken. Jag tyckte iallafall att det var dags att jag läste något annat än I väntan på Godot. Än så länge är den bra. Men precis som i en del av Murakamis noveller känner jag mig lite dum, som om man egentligen måste vara mer intellektuell för att läsa den.
Nu ska jag dricka te och äta kardemummakaka.

Inga kommentarer: