22 mars 2008

TADAA!

Här är min första bild som jag lägger ut på bloggen. Den är tagen för 10 minuter sedan. Såhär lång är alltså min lugg just nu. Jag ser ut som ett litet hårigt djur från en konstig skräckkomedi. För några veckor sedan fick jag ett konstigt infall att jag skulle klippa till en ordentlig lugg som jag har haft innan. Tack gode Gud att det gick över. Nuförtiden ser jag överallt massor med kvinnor som har lååångt vackert svepande hår. Jag vill också ha långt hår, jag mår lite dåligt när jag tänker på hur mycket längre mitt hår hade varit nu om jag inte hade klippt av så mycket i somras. Fast just då tyckte jag förstås det var nödvändigt, och antagligen lär jag göra samma sak senare i år.

Mamma gjorde chokladkaka som jag hälpte till att garnera, och jag tog till och med en bild. Den smakade bättre än vad den såg ut, jag misslyckades rätt rejält att få till ett fint mönster med persikorna (men slängde in lite vitsippor, jag tycker om vitsippor. De som inte tycker om vitsippor är FASCISTER). Jag vågar iallafall erkänna att jag varken är duktig på bakverk och på att ta kort - jag har däremot en viss talang för att ta sneda kort, speciellt sneda horisontbilder.
Just nu är det förresten 4.8 grader ute. MINUS. Kallt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan på tiden att en bild kom upp. Du har ett ombytligt hat-kärleks- förhållande till ditt hår och speciellt din lugg. För övrigt står det inget på wikiepdia om att fascister inte tycker om Vitssippor.