15 mars 2008

The beaten generation

Ikväll är det Melodifestivalsfinal - "då måste man ju äta chips!" som min tjocka familj säger. Fel låt lär vinna, precis som vanligt. Men jag hoppas på en trevlig kväll och att inte självgoda, hemska, fruktansvärda, ruskigt dåliga och pinsamma BWO får representera Sverige senare i år. De är iallafall duktiga på att låta som BWO med tanke på att alla deras låtar är likadana. Min kära syster älskar BWO, så jag har mer eller mindre hört alla deras låtar. Jag vet alltså vad jag talar om.

Idag bjuder jag på The The tillsammans med Johnny Marr - den läskiga killen med munspelet. Jag älskar Johnny, och brukar berätta det för SB som förstås är helt ointresserad. För tillfället spelar Johnny med ett av mina favoritband, Modest Mouse.

Nu ska jag skala potatis.

Inga kommentarer: