4 mars 2008

She puts the weights into my litte heart

Det här är en av anledningarna till att jag älskar HypeMachine - en cover på Interpols Obstacle 1. Inte lika bra som originalet, men intressant. Under: PDA med Interpol. Och Mr Banks. Om man inte tycker om Interpol kan man alltid stänga av ljudet och beundra Mr Banks, SB. Fast han ser lite rädd ut. Och var har de hittat sin keyboardman! Han är LÄSKIGT emo.

Idag har jag hängt i Höganäs med SB, slått upp konstiga spanska ord och pluggat imperfekt konjunktiv. På biblioteket har de för tillfället små söta knappar med texten "Library Lovers". Jag tycker om söta små knappar, speciellt söta små knappar som är gratis (det hoppas jag iallafall). När jag och SB senare fikade på Bosse B (svindyrt, ingen mer räksallad där inte - och kanelbullarna var slut!) kom vi fram till att det lät som något från Outsiders - då Library Lovers skulle vara ett forum för librofiler.

Också har jag badat Celma. Hon såg väldigt sur och eländig ut, men det är sådant som händer när man rullar sig i gammal tång och döda fåglar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Knapparna är gratis, ta fler och ge dina vänner! Roligt att du gillar biblioteket! Ett café saknar vi verkligen, bibliotek ska ha café men de som försökt driva ett hos oss har inte fått ekonomin att funka. Tyvärr, tyvärr... Har du sett att vi ska ha poetry slam snart? Gå på det, det är kul! Tipsa alla du känner, ju fler desto bättre. Jag tycker absolut att du ska bli bibliotekarie, av din litteraturlista att döma är du precis en sådan som det behövs fler av på svenska bibliotek.