14 nov. 2008

Att inte vara sig själv.

"Jag hatar uttryck som "festplagg". Vad innebär det egentligen. Att de endast får användas till fest? Att de endast bör användas till fest? Min livsfilosofi är nämligen att ingen dag är för vanlig för att bära plagg man tycker om. Varför ska det vackraste, finaste, dyraste, glittrigaste, silkigaste, mest extravaganta vänta till en fest som sällan kommer? Nää då drar jag hellre på mig en långklänning, adderar en skön kofta och känner mig toksnygg en tisdag. Kläder ska inte kännas begränsade."

Sant. Jag går runt i jeans och min gråa jacka (VARFÖR Malin, VARFÖR?! Så länge jag kan minnas har jag alltid haft röda vinterjackor, aldrig grått eller någon annan dassig färg) och känner mig tråkig och dann. Det är ju inte jag. Vart tog jag vägen? Ytterligare ett område där jag behöver bättra mig.

Inga kommentarer: