28 nov. 2008

Jag börjar så smått leta efter julklappar! Helst vill jag ju köpa fina dyra jättegenomtänka julklappar till alla. Men det går inte. Främst för att jag är en fattig student, jag har helt enkelt inte råd. Sen mår jag också lite dåligt över hela den här hysterin kring julklappar, jag vill inte bidra till det. Det är så överdrivet, så fånigt. Spendera spendera spendera, konsumera konsumera, släng släng släng, köp nytt, spendera ännu mer. Så jag satsar på en julklapp per person (som om jag inte brukar göra det...?). Inte nödvändigtvis dyr (även fast inte vill känna mig snål). Och det här med genomtänkt, det är svårt. Ibland stöter man på världens BÄSTA julklapp. Men det är sällan. Och ofta så har man inte råd att köpa den. Hmph. SBs julklapp är fixad, jag ska köpa den fina kattboken till mamma, en film till min syster (av underbare Miyasaki)och jag vet vad ska köpa till Josephine. Så pappa och min bror är kvar. Får köpa något till mina morföräldrar också. Har jag missat någon?

Inga kommentarer: