12 nov. 2008

Dagens sista uppdatering.

Varför ska jag inte köpa de här? För det lär jag definitivt göra. Så söta.

Min plan just nu är att inte tänka på hur mycket jag kanske egentligen inte vill vara här, för då tänker jag bara på det istället för att försöka slappna av lite, och då vill jag ju absolut inte vara här. Eh. Förstår ni? Lite som en självuppfyllande profetia. Jag oroar mig för mycket. Tänker man "det här kommer inte gå bra, det här kommer inte gå bra, det här kommer inte gå bra" så går det oftast inte heller bra. Nädå. Där har vi dagens visdomsord. Jag är så negativt inställd att jag blir arg på mig själv. Jag behöver någon som säger "FAN MALIN, SKÄRP DIG!" till mig. Jag får ge mig själv en spark i baken. (dessutom har jag lärt mig varför man kan säga "I kicked myself", men inte "I kicked himself" - it's all about c-commands!)

Nu ska jag lägga mig och läsa the Language Instinct. Kommer ni ihåg den? Nu hänger jag med och förstår mycket mer. Det är iallafall ett gott tecken. Jag är inte HELT borta. Jag hittade den här när jag letade efter mitt äldre inlägg. Fina fina Ida. Och fina Celma.

Inga kommentarer: