26 nov. 2008

Lingvistikbloggen.

Ja, jo, jag lever fortfarande. Negativ. Lite nere. (antagligen för att jag är så förbannat negativ hela tiden) Men vid liv! Om tre veckor är jag alltså förhoppningsvis hemma. Mamma bokade tid till tandläkaren klockan tio 18 december. Wunderbar! (lite tyska förgyller vardagen) De sista veckorna lär gå rätt snabbt, jag har två prov om två veckor (måste börja plugga, måste börja plugga...) och måste förbereda för mina uppgifter över lovet.

Jag fick 100% på min syntaxuppsats! Hur gick det till?! Jag var bombsäker på att mitt träd var fel. Vill ni se det?! (ja, jag borde väl få lägga ut det, nu när uppgiften är betygsatt och allt?)Ni kan säkert klicka på det, om ni nu är intresserade. Det är fint...och tydligen rätt!

Det är mycket i lingvistik som är intressant. Jag kanske ska börja skriva mer om det. Alla är intresserade av lingvistik. Det finns ju en anledning till att Fredrik Lindström har blivit så populär - folk är intresserade av vad han säger! Å andra sidan så är det ju inte precis "C-commanding" han tar upp, utan en rätt lättsam och mer folklig lingvistik. Jag har förresten aldrig läst någon av hans böcker... (JULKLAPPSTIPS! Den bjuder jag på!) Nu ska jag gå och lägga mig, sent som vanligt. Guten nacht!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tipset skall jag ta till mig! Man kan inte se bilden om detta nu intresserar damen.

Anonym sa...

höh! tror inte det Pont. jag tror jag har två hemma jag kan slå in till dig? fast den ena är den konstiga som jag tror handlar om något annat.... lånade förresten inte du den konstiga för längsedan?