12 nov. 2008

Förresten

om precis fem veckor åker jag hem igen! (och därmed fyra veckor till mina två prov) Åååh, längtar! Ytterligare en sak jag vill göra när jag kommer hem är att baka, kanelbullar, lussekatter - ÅH ÅH ÅH! Igår blev jag så sugen på lussekatter, mitt ifrån ingenstans (det här var långt innan jag spanade in Josephines saffrangifflar) att jag trodde att jag skulle DÖ. Och dö vill man ju lite när man tänker på glögg (den med pyttelite alkohol, såklart, vinglögg tycker jag inte om) med russin och skållade mandlar och lussekatter med massvis av goda lussekattrussin OCH pepparkakor. Åh, det är så att jag vill börja gråta! Men det är lite konstigt. Speciellt eftersom jag, som jag sa, sitter i biblioteket.

Jag får försöka jobba på de här sista fem veckorna, så jag slipper släpa med mig hem en massa arbete över julen, eller kan iallafall slappna av lite. Jag har planerat att iallafall vara HELT ledig fram till lite efter nyår. Så fort jag blir färdig med min uppgift i gen grammar ska jag börja titta på min uppsats i Introduction to language (3000 ord, låter mycket, men sedan sitter man där med 4000 ord och svär) och börja samla lite källor. I en av frågorna ska man jämföra två språk. Det är ju sådant jag är rätt intresserad av, men det kanske är svårt? Vi får se. Skärp dig nu Malin, återgå till jobbet.

Inga kommentarer: