20 nov. 2008

"I AM Iron Man"

Pontus ville ha en recension. Ja. Jag kan ju försöka iallafall.

SPOILER-varning såklart (HAHA, har ni lyssnat på Pang Prego?! "Spoiler-varning!"). Fast alla andra har ju förstås redan sett den.

Jag är ju såklart inte lika insatt som alla serienördar - många av dem är med i Sci-fi and fantasy society. "OOOH; it's the Iron Man theme! COOOOL!" Eh. Ja. Visst.

Dessutom tycker jag att det är ytterst fånigt att, varenda gång, någon brud kommer över och ligger med killen så tar hon inte på sig sina egna kläder. Nejdå. Istället tar hon på sig killens skjorta (ALLTID en skjorta) och INGENTING annat. Detta störde jag mig på under mer eller mindre hela filmen. ALLTID. Dessutom såg hon ut som Sofi Fahrman.

Och för att alla tjejer som är relativt ointresserade av vapen inte ska bli jätteuttråkade av filmen - för, ja, killarna har ju tjejen i skjortan, Pepper (som ser rätt tråkig ut, förutom när hon har den dära klänningen och Stark raggar på henne, men det är väl meningen att hon ska se lite trist ut, dessutom tyckte jag att hon var lite för mesig ibland) och MASSVIS med action: bomber, granater, ELD, missiler, flygplan, robotar, metalldräkter, skurkar med ärr, terrorister, bilar, klockor, vapen (ja, vapen finns det gott om) etc etc etc - har de dessutom slängt in en hårdtränad Robert Downey Jr. med bruna hundögon och skägg (oavsett vad kvinnor säger ÄLSKAR de skägg - sålänge det inte är glest fjortisskägg, Pontus - att det råkar sitta på Robert Downey Jr's haka gör inte det hela sämre). Lägg till lite kaxiga kommentarer ("one-liners" skulle andra säga - jag HATAR det uttrycket) av Stark/Järnsnubben så är alla nöjda och glada. Plus lite mesigt fredssnack. "MEEH, I don't like weapons! They are BAD."Ja, ok, jag tyckte om filmen. Men ta bort tjejen i skjortan och jag hade ÄLSKAT den.

Inga kommentarer: