3 nov. 2008

Shopping.

Idag har jag pluggat ytterst lite. Istället har jag klippt mig och shoppat. Jag köpte en sjal på H&M som jag har tittat på jättelänge som var prissänkt. Jag bestämde mig för den gula, även fast den också fanns i rött och grönt. Jag köpte också strumpbyxor, rouge och en borste. Innan dess var jag på Lindex, som hade "2 för 1" på alla reaplagg: jag köpte en kjol och kofta, en rosa bh och foundation. Som är en nyans ljusare än min gamla. Men det blir ju vinter snart. Jag börjar bli blek. Så det ska väl inte vara något problem. Min gamla kanske t.o.m. var för mörk. Jag slank också in på Kicks och köpte dyr (inte JÄTTEdyr, dyrare än vad jag brukar köpa bara - men nu när jag tänker efter kanske burken var mindre än alla andra burkar, och därmed var dubbelt så dyr i literpris) men också tillfälligt prissänkt, ansiktskräm. Med FINSKA hjortron, vitamin C och solskyddsfaktor på 15. Det ska man ha. Jag har hört att det är bra.

Sen mötte jag mamma vid lasarettet och åkte till Väla för att köpa skor. Hon köpte ett par svarta stövlar till mig, "i julklapp". Jag har aldrig haft stövlar innan ju. Jag är inte säker på om jag gillar dem. Eller om de är snygga på mig. Sådant är svårt. Jag har två veckor på mig ifall jag skulle ångra mig iallafall. Och jag blir ju lite längre i dem. Det är ju bra.Min sjal! Och mitt rum. Som har blivit jättestökigt på bara några dagar.

Inga kommentarer: